Procesul de vanzare si retur

Definitii

CUMPARATOR – persoana, firma, companie sau alta entitate juridica ce emite o Comanda si este inscrisa in partea introductiva a facturii sub titlul Cumparator (sau imputernicitul acestuia).
VANZATOR – societatea comerciala S.C. Alex Decoratiuni SRL societate romana cu sediul in Cumpana Str Gutuiului Nr 28 Constanta, telefon: +40 733633389 e-mail: office@mobilait.ro, inregistrata la Registrul Comertului Constanta cu nr. J13/1706/05.07.2016, avand codul fiscal nr. RO 36277003 si inscrisa in partea introductiva a facturii sub titlul de Furnizor.
PRODUSE SI SERVICII – orice produs sau serviciu, inclusiv documentele si serviciile mentionate in Comanda, care urmeaza a fi furnizate respectiv prestate de catre VANZATOR, CUMPARATORULUI si sunt reprezentate prin mobilier, accesorii si/sau altele achizitionate de catre Cumparator, care corespund descrierii din cataloagele si documentatia producatorului, ale caror caracteristici au fost agreate de Cumparator si inscrise in comanda, respectiv factura.
COMANDA – un document electronic ce intervine ca forma de comunicare intre Vanzator si Cumparator prin care Vanzatorul este de acord sa livreze Bunurile si Serviciile si Cumparatorul este de acord sa primeasca aceste Bunuri si Servicii si sa faca plata acestora.
CONTRACT – Acord scris intre Vanzator si Cumparator, avand ca obiect furnizarea de Produse si Servicii, din care decurg anumite drepturi si obligatii.
SPECIFICATII – toate specificatiile si/sau descrierile Bunurilor si Serviciilor asa cum sunt precizate in Comanda.
Drepturile consumatorilor sunt prevazute in Legea nr. 449/2003 din 12.11.2003, privind vanzarea produselor si garantiile asociate acestora, publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr.812 din 18.11.2003, in special in art. 9-14 si nu sunt afectate prin acesti Termeni si Conditii.

Procesul de vanzare pentru site-ul mobilait.ro

Prin lansarea unei comenzi pe site, Cumparatorul este de acord cu forma de comunicare (e-mail, SMS, telefon) prin care Vanzatorul isi deruleaza operatiunile pe vanzare.
Odata ce este configurat un produs, acesta poate fi adaugat in cos. La terminarea cumparaturilor, poate fi vizualizat cosul de cumparaturi de la iconita din dreapta sus a site-ului. Prin alegerea operatiunii de finalizare, clientul va intra in pagina de checkout. Aici va trebui sa completeze datele necesare pentru a putea fi elaborata factura si contractul aferent. Modalitatile de plata posibile sunt plata cu cardul online sau plata prin banca. Dupa efectuarea comenzii, Cumparatorul va fi contactat de catre vanzator pentru verificarea exacta a produsului. Vanzatorul va transmite Cumparatorului factura si contractul aferent de indata ce este confirmata data comenzii de catre producator. Clientul va returna, dupa ce va lua la cunostinta de continutul acestuia, acest contract semnat si va plati avansul stabilit, daca a ales metoda de plata prin banca. Data de la care comanda devine efectiva si decurge termenul de livrare este data incasarii avansului si a contractului semnat.  Inregistrarea unei comenzi online de catre Vanzator, discutiile telefonice sau prin alte mijloace de comunicare NU constituie o validare si confirmare ferma a comenzii si, in consecinta, NU semnifica incheierea contractului la distanta.

Obiectul Contractului – il constituie vanzarea PRODUSELOR, in conformitate cu dorintele unice exprimate de catre Client, pretul si caracteristicile mentionate in confirmarea transmisa de Vanzator pentru validarea comenzii prin care Cumparatorul si-a exprimat intentia de achizitie.
Comanda Clientului – clientul va transmite comanda la adresa de mail indicata pe site, cu toate datele specificate la rubrica „cere oferta” de pe pagina principala a site-ului. Ulterior finalizarii comenzii, clientul va primi in vederea validarii acesteia, un contract si o confirmare scrisa atasata acestuia din partea Vanzatorului, privind disponibilitatea, pretul si caracteristicile produselor respectiv a serviciilor comandate.

Pretul Contractului – il constituie pretul vanzarii Produselor cuprins in contractul trimis catre Cumparator si validat prin confirmare de catre acesta.

Modalitati de plata – pretul Contractului va fi achitat prin plata cu cardul sau prin ordin de plata (in baza facturii proforma emise de catre Vanzator, in contul  indicat) si se va plati conform clauzelor stabilite prin contract.
Livrarea Produselor – livrarea se realizeaza la adresa de livrare definita de catre Client in formularul de comanda, utilizand curieratul. Produsele se afla in ambalajul original, sigilat, al producatorului si sunt asigurate pe tot parcursul transportului, pana la livrare. Toate produsele Vanzatorului se livreaza demontate (cu exceptia produselor realizate dintr-o singura componenta), in colete, pentru a putea fi transportate in siguranta. Cumparatorul are obligatia sa desfaca si sa verifice din punct de vedere cantitativ si calitativ coletele, pe baza etichetarii acestora, sa desfaca si sa verifice, integritatea coletelor fragile precum si a componentelor fragile ambalate (ex: piese din sticla). Vanzatorul este obligat sa demonstreze Cumparatorului, la cererea acestuia, modul de utilizare si functionare a produselor cumparate, prin scheme si instructiuni de montaj. Vanzatorul va anunta Cumparatorul cu privire la termenul estimat de finalizare a livrarii. Vanzatorul, in cazul in care nu poate executa Contractul motivat de faptul ca produsul sau serviciul nu este/nu mai este disponibil, va informa Cumparatorul despre aceasta indisponibilitate, urmand ca sumele de bani achitate de catre Cumparator pentru produsul sau serviciul indisponibil sa fie rambursate in termen de maximum 30 de zile calendaristice. Termenul estimativ pentru livrarea produselor este de 5-7 saptamani lucratoare. In cazul in care nu pot fi respectate termenele de livrare, Vanzatorul va anunta Cumparatorul cu privire la termenul estimat de finalizare a livrarii. In cazul in care Vanzatorul primeste informatii eronate legate de facturarea sau livrarea produselor, a respingerii de catre banca emitenta a tranzactiei, a invalidarii tranzactiei de catre banca, Vanzatorul isi rezerva dreptul de a denunta unilateral contractul, fara ca acest lucru sa se considere o incalcare a Contractului. Vanzatorul va depune eforturi rezonabile in vederea mentinerii corectitudinii informatiilor expuse pe site cu privire caracteristicile produselor comercializate.

Politica de returnare

Potrivit legislatiei in vigoare, Ordonanta de urgenta nr. 34/2014, produsele prezentate si comercializate de catre acest site, se incadreaza in categoria “Produse confectionate dupa specificatiile prezentate de consumator sau personalizate in mod clar“. Conform articolui 16 al acestei legi, produsele din aceasta categorie sunt exceptate de la dreptul de retragere. In consecinta aceste produse nu se pot returna Vanzatorului. In cazul in care este constatata o deteriorare pe timpul transportului, este obligatia Clientului sa specifice acest lucru pe documentul de transport pe care trebuie sa il semneze. In aceste cazuri, transportatorul va suporta contravaloarea produselor, din asigurarea inclusa pentru colet.
In cazul in care va putem ajuta cu alte informatii, va rugam sa ne scrieti la adresa: office@mobilait.ro sau contact@mobilait.ro.

Garantie si service
S.C. Alex Decoratiuni SRL, societate romana cu sediul jud. Constanta asiguram si garantam conformitatea bunurilor achizitionate precum si eventualele vicii ascunse, declarand pe propria raspundere, conform prevederilor Hotararii Guvernului nr.1.022/2002 privind regimul produselor si serviciilor care pot pune in pericol viata, sanatatea, securitatea muncii si protectia mediului, ca produsele comercializate nu pun in pericol viata, sanatatea, securitatea muncii, nu produc un impact negativ asupra mediului si sunt in conformitate cu Legea nr. 608 din 31 octombrie 2001 privind evaluarea conformitatii produselor, publicata in Monitorul Oficial cu numarul 712 din data de 8 noiembrie 2001, documentatia de executie a fabricantului si standardelor europene.

S.C. Alex Decoratiuni SRL se angajeaza sa livreze produsul conform cu descrierea din cadrul site-ului https://mobilait.ro cu calitatile si caracteristicile inscrise in factura. Produsul este considerat neconform daca nu are aceleasi calitati precum este descris in cadrul site-ului https://mobilait.ro sau daca nu are calitatile si caracteristicile inscrise in factura. Raspunderea vanzatorului este angajata daca lipsa de conformitate a produsului apare intr-un termen de 2 ani calculat de la data livrarii si daca Cumparatorul informeaza Vanzatorul despre aparitia lipsei de conformitate in termen de 2 zile de la data la care a constatat-o. In cazul in care la livrare se constata o lipsa de conformitate a unui produs din factura, Cumparatorul are dreptul de a cere repararea intr-o perioada rezonabila sau inlocuirea produsului. Daca aceste operatii nu sunt posibile, Cumparatorul are dreptul de a cere sa beneficieze de o reducere corespunzatoare a pretului sau de rezolutiunea contractului privind acel produs neconform. Cumparatorul este obligat sa anunte lipsa din colet a unei componente inainte de inceperea montajului si sa pastreze etichetele si continutul coletului in starea in care le-a primit in vederea verificarii si inlocuirii. Vanzatorul nu isi asuma nicio raspundere pentru executia si consecintele serviciilor de manipulare, transport, montaj si instalare executate de terti, atunci cand produsul a fost deteriorat sau nu au fost respectate instructiunile producatorului. Vanzatorul nu isi asuma nicio raspundere privind consecintele pe care le-ar avea utilizarea sau intretinerea gresita a produselor, datorate nerespectarii instructiunilor producatorului. Nu se considera a fi lipsa de conformitate daca in momentul incheierii facturii Cumparatorul a cunoscut sau nu putea, in mod rezonabil, sa nu cunoasca aceasta lipsa de conformitate. Cumparatorul este de acord cu faptul ca produsele manufacturate si cele din materiale naturale precum pielea, lemnul masiv, furnir, nu pot fi fabricate identic din punct de vedere al texturii, nuantelor de culoare pe diferite suprafete si a particularitatilor aparente pe material. Cumparatorul este de acord cu faptul ca produsele din lemn masiv pot prezenta mici crapaturi sau noduri in functie de natura lemnului sau ca pot aparea in timp mici crapaturi functie de conditiile in care sunt pastrate produsele – la temperaturi situate in afara intervalului 18-30 de grade Celsius si umiditate ridicata. Acestea nu sunt considerate defecte de calitate. Lipsa Certificatului de Garantie trebuie semnalata in maxim 48 de ore de la data livrarii produselor. Orice sesizare ulterioara nu va fi luata in considerare, indiferent de motiv.

S.C. Alex Decoratiuni SRL acorda o garantie care incepe de la data livrarii produselor, pe o durata de 2 ani (pentru deficiente calitative); In aceasta perioada, daca deficientele nu sunt imputabile Cumparatorului, S.C. Alex Decoratiuni SRL isi asuma responsabilitatea repararii sau inlocuirii produsului pe cheltuiala sa. Dupa efectuarea livrarii Cumparatorul nu mai poate invoca deficiente cantitative sau deficiente pe care, in mod rezonabil, nu putea sa nu le vada la momentul livrarii (lovituri, zgarieturi, rosaturi, componente indoite, pete de murdarie etc.). Spargerea produselor sau componentelor din sticla sau zgarierea produselor dupa receptie sunt riscuri asumate integral de Cumparator.

Orice reclamatie va fi insotita de factura de marfa si certificatul de garantie. In termenul de garantie Cumparatorul are dreptul de a cere repararea gratuita, intr-o perioada rezonabila sau inlocuirea produsului cu deficiente calitative, daca aceste deficiente nu sunt cauzate de nerespectarea de catre Cumparator a instructiunilor de utilizare si intretinere. In functie de disponibilitatea producatorului si de locul unde a fost fabricat produsul, Vanzatorul isi va impune sa repare sau sa inlocuiasca produsul, pe durata garantiei intr-un termen egal cu cel avut la comandarea produsului.

Produsul inlocuit beneficiaza de aceeasi garantie ca si un produs nou. Defectele aparute in termenul de garantie ca urmare a unor vicii ascunse, confirmate prin expertize tehnice de catre un serviciu specializat se repara gratuit.

In perioada pana la data livrarii, indiferent de achitarea partiala sau integrala a comenzii, produsele sunt in proprietatea Vanzatorului, pana la livrarea efectiva a acestora. Livrarea efectiva este confirmata prin semnatura de primire a Cumparatorului pe documentul de transport furnizat de transportator. Trecerea proprietatii la cumparator se face odata cu achitarea integrala a produsului si receptionarea acestuia.

Vanzatorul nu isi asuma nicio raspundere privind consecintele pe care le-ar avea manipularea produselor daca nu exista un spatiu suficient de manevra in zona usilor, holurilor sau casa scarilor. Desi este asistat in procesul de vanzare de angajatii Vanzatorului, Cumparatorului ii revine intreaga raspundere privind alegerea formei, confortului, stilului, culorii, dimensiunilor, materialelor, finisajelor, precum si locul unde urmeaza a fi instalat produsul. Vanzatorul nu isi asuma nicio raspundere privind manipularea altor obiecte existente in spatiul unde vor fi instalate produsele. In lipsa unei notificari de la Cumparator, Vanzatorul nu isi asuma nicio raspundere privind transportul produselor daca nu sunt conditii corespunzatoare privind accesul, manevrarea si parcarea in siguranta a autovehiculului sau daca prin aceasta se incalca legea.

In acceptiunea partilor, orice notificare adresata de una dintre acestea celeilalte, este valabil indeplinita daca va fi transmisa in scris la adresa prevazuta in partea introductiva a facturii. Schimbarea adresei nu poate fi opusa partilor daca ea nu a fost comunicata in scris. In cazul notificarii pe cale postala, aceasta va fi transmisa prin scrisoare recomandata cu confirmare de primire si se considera primita de destinatar la data mentionata de oficiul postal primitor pe aceasta confirmare. Orice eveniment imprevizibil si inevitabil, independent de vointa partilor, care impiedica in parte sau in totalitate indeplinirea obligatiilor contractuale, va fi considerat ca un caz de forta majora. Partea care invoca forta majora si care o va aduce la cunostinta celeilalte parti contractante in cel mult 7 zile de la aparitia cazului de forta majora invocat, va fi exonerata de obligatiile sale dar numai in masura si exclusiv pentru perioada pentru care forta majora se aplica. Orice eventuale neintelegeri care apar intre parti cu privire la executarea sau interpretarea comenzii care nu vor putea fi solutionate pe cale amiabila, vor fi solutionate de instantele judecatoresti de drept comun ale Judetului Constanta de la sediul social al Vanzatorului sau Curtea de Arbitraj Comercial International de pe langa Camera de Comert si Industrie a Romaniei, conform cu legislatia in vigoare in Romania.

Pentru orice categorie de produse sunt strict interzise:
– dezambalarea folosind obiecte taioase sau dure;
– taierea sau zgarierea materialelor;
– frecarea de alte suprafete sau cu substante (solutii de curatare) abrazive;
– folosirea sau pastrarea produselor in medii umede sau la temperaturi sub 0 grade Celsius precum si in medii cu variatii de temperatura;
– asezarea produsului langa surse de caldura (distanta de garda este de 1m) in afara mobilierului de bucatarie proiectat in acest scop;
– folosirea produselor de curatare care contin acizi, petrol, gaz, detergenti, solventi chimici sau alcool (orice solutie trebuie incercata intai pe o suprafata mica, ascunsa);
– folosirea mobilierului in alt scop decat cel pentru care a fost proiectat.

Cesionarea si subcontractarea
Vanzatorul poate cesiona si/sau subcontracta o terta parte pentru servicii aferente onorarii Comenzii, cu informarea Clientului, nefiind necesar acordul acestuia.

Forta majora
Nici una dintre parti nu va fi raspunzatoare pentru neexecutarea obligatiilor sale contractuale, daca o astfel de neexecutare este datorata unui eveniment de forta majora, in conformitate cu legislatia in vigoare.

Legea aplicabila – jurisdictia
CONTRACTUL este supus legii romane. Eventualele litigii aparute intre Vanzator si Cumparator se vor rezolva pe cale amiabila sau, in cazul in care aceasta nu va fi posibila, litigiile vor fi solutionate de instantele judecatoresti romane competente din Constanta.

Procesul de vanzare si retur

Produsele noastre sunt realizate exclusiv la comandă, cu o atenție deosebită pentru detalii și respectând cele mai înalte standarde de calitate. Toate specificațiile și opțiunile de personalizare sunt clar evidențiate în fișa fiecărui produs, iar personalizările se realizează conform unor presetări standard din fabrică.

Având în vedere caracterul unic al fiecărei comenzi, retururile nu sunt posibile. Alegerea configurațiilor și materialelor revine în totalitate clienților, iar fiecare comandă implică asumarea responsabilității pentru selecțiile făcute.

Ne angajăm să livrăm produse care îndeplinesc cele mai înalte cerințe de calitate și oferim garanție completă, în conformitate cu legislația în vigoare, pentru a asigura o experiență fără griji.

Pentru orice întrebări sau clarificări, echipa noastră vă stă la dispoziție cu profesionalism și promptitudine.

Producatorii reprezentati de mobilait.ro sunt doar din Comunitatea Europeana: Rosini Divani, Riflessi, Gurian, Lofs, Vistosi, Reflex, Altacom, Ozzio, DM Delprete, Fogher, Fesfoc.

Conform legislației europene, produsele fabricate la comandă sau personalizate nu beneficiază de dreptul de retur de 14 zile. Acest lucru este stipulat în Directiva 2011/83/UE privind drepturile consumatorilor.

Conform articolului 16 litera (c) din Directiva 2011/83/UE, produsele personalizate sau fabricate la comandă nu beneficiază de dreptul de retragere.

Mobilait.ro răspunde în conformitate cu normele și standardele producătorilor pe care îi reprezintă. Condițiile complete pot fi consultate aici in functie de producator: Rosini Divani Gurian-Lofs Riflessi